Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Wednesday, March 30, 2011

Tak Sampai Lagi Lah...

Tak sampai lagi lah...kenapa ek? salah alamat ka????????????penat dah saya tunggu...kalau salah alamat..diri sendirilah yang patut dan perlu disalahkan...huhuuhhuawaaaaaaaa...habislah,,,jaik kenangan je lah.... hari ni dah 2 hari dah saya tunggu...tak sampai tak juga kunjung tibanya...camana ni..........



pasrah ja,...lau lambat lagi....

Tuesday, March 29, 2011

Aku Tak Suka Ko....Truly..Honestly...!

Aku tak suko ko... maaf..aku sakit hati kerana perbuatan kau!!!!!!!!!!!! aku tak kisah kalau aku tak da kawan macam ko.. ko bukan lagi kawan aku yang perlu aku berbuat baik.... .






" Ya Allah Ya Tuhanku, jauhkanlah diriku dari sifat pendendam dan keras hati ", amin

3 Hari Lagi ..

Hari ni dah 29hb Mac 2011..semalam adalah besday Nasrudiin..hepy besday Nas..hari ni plak..besday Ejan... lama sudah tak jumpa Ejan ... hepy bedsay juga..May Allah bless u.. n have a wonderful besday....
jam sekarang dah menunjuka pukul 10.55am.. tak semangat ..napa ntah...nak balik kampung ...dah meronta dah ni..jiwa i dah tahan .. nak balik.. nak makan masakan mak.. n dengar sore keriuhan adik2 yang selalu bertongkar..hahah...nak ronda naik besikal..keliling ..... lau malas..jalan kaki ja... tak penat tapi suka... sangattttttttt...nak g jenjalan kat Segamat ngan mak..nak carik kain untuk buat baju raya...

nak makan nasi himpit kuah lodeh,sambal tumis,ayam goreng...bayam masak air... emmmmmmmmmmmmmmmmmmm........cepatlah jumaat... hari ni baru selasa... kaki dha semakin pulih..tidur pon dah lena..kalau tak..dok menahan sakit ja bila tidur malam.

hari ni kurier datangkan hantar baju...emmm lambatnya...

Friday, March 25, 2011

Bersyukur

Baru ja habis kerja , lepas solat asar.. aku terus off pc akaun n server ubs.. baik aku tutup awal2.. memandangkan tiada urusan lagi yang perlu disiapkan ..heheheh...tepat kol 5suku ja.. aku dah kemas barang... dan sekarang ni .aku ngah masih lagi emosi... erk napa ni fara..... tak tahulah.. napa ntah..perasaan ni sellau macam ni.... bila ku tengok kengkawan sekeliling ni duk bercerita tentang nak carik kerja baru... aku terpikir..eeehhh..orang tu nak dapat kerja lainlah..bestnya... mesti pangkat beso,,gaji beso erk... huhuhuhuhuhu... mengeluh panjang aku ... kerana resume aku ..tak dikemaskini lagi...adeiiiiii...tak sempat weh nak kemaskini... ..yang sempat nya adalah mengupdate blog yang tak seberapa ni ar... blog ni dah jadik macam buku diari aku dah..... coz..buku diari dah lama tak sambung beli... aiyooooooo....... kedekutnya kamuuu fara!... jimat ... simpan duit untuk beli aset ... hahahhahahah... emmm... berbalik kepada cerita kawan aku yang dok mencari kerja lain... terdetik gak kat hati ku... aku bersyukur sangat sebab dapat kerja selepas aku menamatkan latihan praktikal selama 6 bulan... cukup2 menggembirakan hidup aku.. dan dari situlah bermulanya buku baru dalam hidup aku... mulanya kerja ,..pegang duit snediri,.. dan mulanya kisah percintaan yang tidak dirancang.... hari ni ja .. akunya msa rehat dah habis aku menyelongkar kerja2 kosong di kawasan terdekat..wawwwwwwwwwww... bayak nya kerja kosong.... tapi sayang dah terlepas tarikh permohonan..akahahahahaha.... bila aku fikir balik, siyes ke ni aku nak carik kerja lain... sebbanya ,.. aku sayang dengan kerja yang aku buat sekarang ni... best sangat kerja sebagai pegawai tadbir di unit tajaan .. sentiasa berhadapan dengan ragam penaja dan student... tapi aku enjoy laksanakan tugas aku..wallaupon sekecil cuma dipandangan staff lain... aku bersyukur sangat.. sebabnya masih lagi berdiri dan mampu mencari sesuap nasik dengan rezeki yang diberikan oleh Ilahi..syukur padaMu Ya Allah... rasanya.. aku tak sampai hati nak meninggalkan tempat ni... .......apakan daya..... dugaan yang silih berganti kadangkala membuatkan aku lemah dan jatuh melutut.... saya tak sanggup nak hadapi ni semua... saya buat apa yang termampu oleh saya ....huhhhhu

sesungguhnya , ini lah yang menjadi kekuatan aku sekarang ..." yang penting kita tahu di mana kita, bersyukurlah dengan nikmat dan kurnian Nya.. itu adalah tanda tingginya keperibadian seseorang itu"....... amin. Terima kasih di atas segala kurnian Mu Ya Allah...

Thursday, March 24, 2011

Happiness definitions

I recently polled several frens and my family members and asked them to share their definitions of true happiness :

* Being with family - that could make me happy even if we didnt have a dime.
* Living with my ilness without bitterness and only gratitude
* Good health- thats all i need to be happy
* Being at peace with myself
* Knowing I made a difference with my life
*Happiness is balance , love, family, frens, and challenge....

Tak ada perasaan..

Hari ni rasa macam tak da perasaaan ja.. pergerakan slow ja..tak tahu kenapa??? huhhh..emosi terganggu kot.....macam-macam pk..balik umah pon still termimpi2 dengan tugasan kat opiz... menag tak best langsung... setel dah satu kerja... hari ni ja.. masih dok menunggu surat dari penaja... tak sampai pon lagi... lepas dah siap ni..aku nak cuti panjang..nak habiskan baki cuti yang ada... lepak di kampung ..itu semstinya... selamat tinggal Seremban.. hahahah..macam tak balik Semban balik... lain lah lau aku terus pindah ja.. haiyaaa....


menag tak da perasaan,, nak mesej ka, email ka, chat ka, pape je lah ..semangat ku dha hilang.. ada aku kisah???????.. tak kisah pon... k, waktu rehat dah nak habis... tataaaaa

Tuesday, March 22, 2011

Lets Fall in Love again..

Let’s pretend baby
That you’ve just met me
And I’ve never seen you before
I’ll tell all my friends
That I think you’re starin’
And you say the same to yours

And oh, we’ll dance around it all night
And then I’ll follow you outside
And try to open up my mouth
And nothing comes out right


And I wanna fall in love with you again
I don’t have to try
It’s so easy
Who needs to pretend?
But because it’s so funny
Let’s just think about it, honey
Let’s just fall in love again

I’ll call you in three days
Not too soon, not too late
And I’ll ask your roommate if you’re home
You call me on Thursday
And we’ll hang out all day
Then fall asleep on the phone

And oh, I’ll hold your hand when we drive
And we’ll lose track of all the time
And we’ll tell everyone
That we ain’t never felt so alive


And I wanna fall in love with you again
I don’t have to try
It’s so easy
Who needs to pretend?
But because it’s so funny

Let’s just think about it, honey
Let’s just fall in love again
We’ll fall disgustingly fast
And we’ll stop hangin’ out with friends
And they’ll be so offended

And I wanna fall in love with you again
I don’t have to try
It’s so easy
Who needs to pretend?
But because it’s so funny
Let’s just think about it, honey
Let’s just fall in love again
Let’s just fall in love again

So, let’s just fall in love again

Friday, March 18, 2011

Kerna dia

Jangan sekali2 kamu nak memperlekehkan dia, kerna dia kawan saya.

Jangan sekali2 kamu nak buat dia menangis, kerna dia kawan saya

Jangan sekali2 kamu cuba untuk mengkhianati dia kerna dia kawan saya

dan ketahuilah bahawasanya, bila dia menangis saya turut merasa sedihnya kerna dia kawan saya


Hargailah dia sepertimana dia menghargai kamu, kerna dia kawan saya



Kerna dia, kawan saya..

Saya rasa..

1. Saya rasa tenang.

2. Saya rasa nak balik kampung , jumpa keluarga dan sanak saudara


3. Saya rasa dah sampai masanya untuk saya melepaskan jawatan saya sebagai penasihat kelab


4. Saya rasa, saya nak terbang macam burung ..terbang di awan biru


5. Saya rasa bahagia sangat bila saya tahu ada orang -orang yang sayangkan saya ..hehehheh


6. Saya rasa sedih . bila awak tinggalkan saya tanpa sebarang pesan..huuuwaaaaaa


7. Saya rasa sangat bertuah kerana mampu mengecapi kenikmatan hidup dan merasai kasih sayang kedua ibubapa saya.


8. Saya rasa sebak bila, adik2 saya panggil saya akak ...hahaahhaha


9. Saya rasa macam nak nangis bila diri ni disakiti dan dikhianati


10. Saya rasa terkejut bila kawan saya dah menjadi isteri atau suami kepada seseorang...hahahahahhahah..


11. Saya rasa nak masak chicken chop


12. Saya rasa nak keluar jenjalan di kawasan tanah tinggi


13. Saya rasa nak ambil cuti rehat


14. Saya rasa macam2



Saya rasa bersyukur sangat ke hadrat Ilahi , dengan limpah dan kurniaNya.. saya masih lagi dapat merasai nikmat pancaindera
yang telah dikurniakan , dapat menikmati udara yang segar lagi nyaman, suasana yang aman, keluarga yang amat
menyayangi saya dan adik2 yang banyak ragam,kekasih ku yang jauh di mata tetapi dekat di hati , kawan2 sekalian ...sesungguhnya saya amat menyayangi kamuuuuuu -kamuuuuu semua..

Senyumlah




Senyum adalah kata yang indah dan menarik hati, menyenangkan, dan menggembirakan. Meski pun ringan,tapi banyak orang yang sukar untuk senyum..Aku pun susah gak nak senyum... agaknya apa kamu rasa bila kita senyum kat orang tu.. orang tu plak tak balas senyuman kita..eeeiiiii..malunya..aku sensowang ja kan yang senyum.....ishhh..


Aku nak bagi sedekah ni.. tu ja yang aku mampu....
Nak bagi harta.. huhoooooo..belum sampai masa lagi lah...hehehhehe..

Bak kata pujangga , " senyuman memilki kekuatan luar biasa ". Senyuman dapat membuatkan kita melihat dunia lebih indah. Senyum tulus dapat mencairkan hubungan yang beku, memberi semangat pada orang yang putus asa, membuat suasana yang muram ke cerah... dan ubat penenang jiwa dikala resah.

Bagi ku ..walaupun senyum itu kelihatan sesuatu yang sederhana , tapi ia cukup bernilai . Senyumkan cara termudah untuk menghadiahi seseorang , tanpa biaya ..malah tidak memperkayakan si penerima dan mempermiskin si pemberi, yang pastinya ia tahan lama.. kekal dalam ingatan...seperti bait-bait lagu di bawah ..

Senyumlah seindah suria
Yang membawa cahaya
Senyumlah dari hati
Duniamu berseri
Senyum membawa titian dalam kehidupan
Ku tersenyum
Kau Tersenyum
Kemesraan menguntum
Senyum kepada semua
Senyumanmu amatlah berharga
Senyum membahagiakan
Dengan senyuman
Terjalinlah ikatan.....

Senyumlah seikhlas hati, sesungguhnya hari ni ..hidupku dipenuhi dengan senyuman yang tak mungkin ku lupakan..sampai bila-bila..

Sudahkah kita tersenyum hari ni ? Pastinya sudahkan ?... tepuk dada tanya diri kita...




Saturday, March 12, 2011

Bila Bunga Menghiasi Taman..




Ciptaan Yang Maha Esa..bunga2 tu hidup subur ..kembang mewangi menghiasi taman..
( Kak Nanis ..aku ciplak gambar hang..wakakakakakak )..

Friday, March 11, 2011

Saya Pun Nak Tengok Depan Mata Jugak..


Saya nak tengok jugak..walaupun sensowang..saya sanggup redah naik turun belon panas...hajat nak ke sana dah hampir tercapai, tiket dah dibeli 5 bulan awal...hahahhaah.

" Bagilah saya masa dan ruang..untuk saya memanjakan diri ni...bagilah saya ketenangan..sepanjang saya menghabiskan cuti yang diberi... biarkanlah saya merasa sedetik kepuasan dan ketakjuban merasa nimatnya "tenang"!...walaupun hanya seketika...
sesungguhnya "tenang " itulah yang saya impikan..