Bersyukur

Baru ja habis kerja , lepas solat asar.. aku terus off pc akaun n server ubs.. baik aku tutup awal2.. memandangkan tiada urusan lagi yang perlu disiapkan ..heheheh...tepat kol 5suku ja.. aku dah kemas barang... dan sekarang ni .aku ngah masih lagi emosi... erk napa ni fara..... tak tahulah.. napa ntah..perasaan ni sellau macam ni.... bila ku tengok kengkawan sekeliling ni duk bercerita tentang nak carik kerja baru... aku terpikir..eeehhh..orang tu nak dapat kerja lainlah..bestnya... mesti pangkat beso,,gaji beso erk... huhuhuhuhuhu... mengeluh panjang aku ... kerana resume aku ..tak dikemaskini lagi...adeiiiiii...tak sempat weh nak kemaskini... ..yang sempat nya adalah mengupdate blog yang tak seberapa ni ar... blog ni dah jadik macam buku diari aku dah..... coz..buku diari dah lama tak sambung beli... aiyooooooo....... kedekutnya kamuuu fara!... jimat ... simpan duit untuk beli aset ... hahahhahahah... emmm... berbalik kepada cerita kawan aku yang dok mencari kerja lain... terdetik gak kat hati ku... aku bersyukur sangat sebab dapat kerja selepas aku menamatkan latihan praktikal selama 6 bulan... cukup2 menggembirakan hidup aku.. dan dari situlah bermulanya buku baru dalam hidup aku... mulanya kerja ,..pegang duit snediri,.. dan mulanya kisah percintaan yang tidak dirancang.... hari ni ja .. akunya msa rehat dah habis aku menyelongkar kerja2 kosong di kawasan terdekat..wawwwwwwwwwww... bayak nya kerja kosong.... tapi sayang dah terlepas tarikh permohonan..akahahahahaha.... bila aku fikir balik, siyes ke ni aku nak carik kerja lain... sebbanya ,.. aku sayang dengan kerja yang aku buat sekarang ni... best sangat kerja sebagai pegawai tadbir di unit tajaan .. sentiasa berhadapan dengan ragam penaja dan student... tapi aku enjoy laksanakan tugas aku..wallaupon sekecil cuma dipandangan staff lain... aku bersyukur sangat.. sebabnya masih lagi berdiri dan mampu mencari sesuap nasik dengan rezeki yang diberikan oleh Ilahi..syukur padaMu Ya Allah... rasanya.. aku tak sampai hati nak meninggalkan tempat ni... .......apakan daya..... dugaan yang silih berganti kadangkala membuatkan aku lemah dan jatuh melutut.... saya tak sanggup nak hadapi ni semua... saya buat apa yang termampu oleh saya ....huhhhhu

sesungguhnya , ini lah yang menjadi kekuatan aku sekarang ..." yang penting kita tahu di mana kita, bersyukurlah dengan nikmat dan kurnian Nya.. itu adalah tanda tingginya keperibadian seseorang itu"....... amin. Terima kasih di atas segala kurnian Mu Ya Allah...

No comments

Terima kasih !