Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Friday, March 18, 2011

Senyumlah




Senyum adalah kata yang indah dan menarik hati, menyenangkan, dan menggembirakan. Meski pun ringan,tapi banyak orang yang sukar untuk senyum..Aku pun susah gak nak senyum... agaknya apa kamu rasa bila kita senyum kat orang tu.. orang tu plak tak balas senyuman kita..eeeiiiii..malunya..aku sensowang ja kan yang senyum.....ishhh..


Aku nak bagi sedekah ni.. tu ja yang aku mampu....
Nak bagi harta.. huhoooooo..belum sampai masa lagi lah...hehehhehe..

Bak kata pujangga , " senyuman memilki kekuatan luar biasa ". Senyuman dapat membuatkan kita melihat dunia lebih indah. Senyum tulus dapat mencairkan hubungan yang beku, memberi semangat pada orang yang putus asa, membuat suasana yang muram ke cerah... dan ubat penenang jiwa dikala resah.

Bagi ku ..walaupun senyum itu kelihatan sesuatu yang sederhana , tapi ia cukup bernilai . Senyumkan cara termudah untuk menghadiahi seseorang , tanpa biaya ..malah tidak memperkayakan si penerima dan mempermiskin si pemberi, yang pastinya ia tahan lama.. kekal dalam ingatan...seperti bait-bait lagu di bawah ..

Senyumlah seindah suria
Yang membawa cahaya
Senyumlah dari hati
Duniamu berseri
Senyum membawa titian dalam kehidupan
Ku tersenyum
Kau Tersenyum
Kemesraan menguntum
Senyum kepada semua
Senyumanmu amatlah berharga
Senyum membahagiakan
Dengan senyuman
Terjalinlah ikatan.....

Senyumlah seikhlas hati, sesungguhnya hari ni ..hidupku dipenuhi dengan senyuman yang tak mungkin ku lupakan..sampai bila-bila..

Sudahkah kita tersenyum hari ni ? Pastinya sudahkan ?... tepuk dada tanya diri kita...




No comments:

Post a Comment

Terima kasih !