Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Monday, April 11, 2011

Bukan Kehendak ku..

Bila dah baca tu...baru faham..kadang-kadang kita lupa dan kita tak sedar...apa yang berlaku ada kalanya ia berlaku bukan mengikut kehendak kita... tetapi kita kena ingat kita hanya merancang dan Allah yang menetukan..dan kita sebagai hambanya kene redha menerimanya....tetapi kalau kita lihat dalam konteks kehidupan pula...kadang2 kita juga lupa...yang kita tak boleh menentukan apa2 untuk orang lain... ooopzzzz....baru saya tersedar...kita tak boleh begitu...walaupun pada zahirnya ada yang bisa menerima..tetapi dalamanya..dia hanya terpaksa mengikut.....sejak mentelaah buku tu..baru saya faham.... saya tak patut begitu...kadang2 kita lupa..penerimaan owang hanya untuk menjaga hati kita...hanya untuk menjaga hati !!...

Kalau lah begitu ...hanya ucapan maaf yang dapat saya tuturkan..mungkin selama ni saya terlepas pandang ...dan tidak pernah memahami...dan bermula pada saat ini... saya faham dan saya mengerti....setiap orang ada hak memasing... hargailah hak dan peluang yang diberi..walaupun sekecil cuma...dan hargailah peluang yang diberi selagi kau diberi peluang untuk merasa nimatnya berpeluang..dan jangan kau tangisi jika peluang yang telah diberi.. kau biarkan begitu sahaja..sehingga kau mencari dan meminta2 peluang tersebut....walaupun kau bisa meminta.....

Dan disaat entri ini ditulis...saya hanyalah seorang insan biasa..punyai hati dan perasaan....

2 comments:

  1. sorry farah aku bce blog ang dgn seorang kawan...tbe2 je die ckp...tak boleh nk terus bace smpi habis....sedih ktanye..

    ReplyDelete
  2. thanks ..aaaakhhh....luahan hati aku ..bacalah... aku tak kisah...memang tuk di baca pon...

    ReplyDelete

Terima kasih !