Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Saturday, May 28, 2011

Rasa Lain Macam Ja Ni

- Badan rasa seram sejuk ja ni, dah 3 hari dah macam ni..pale sakit ja.. tekak dah mula mengeluarkan rasa yang kurang enak.. lidah ni pahit ja..tunas rasa pahit ja dah ni... rasa nak balik kampung ja ni...lau dapat mam bubur syoknya...........tabur ikan bilis goreng, daun sup nikmatnya.......,



tak larat dah ~

Thursday, May 26, 2011

Doakan yang Terbaik Buat Mereka..

Jangan ditanya lagi, hanya doakan yang terbaik... itu sudah cukup ...
Bila duduk bersembang ni , aku suka sangat ..dapat-dapat lak lau dapat sembang dengan kawan-kawan ..best kan.. sembang ngan pelajar ..bercerita tentang kisah dulu..kisah ketika bergelar pelajar.. budak nakal,budak muka garang.. hahahha..kisah zaman remaja.. dan sekarang pon masih lagi remaja.. muda remaja ~..oopz... tak berapa nak muda dah.. usia silih berganti... ..tapi, bila duk bersembang dengan menyentuh isu-isu sensitif .. itu bukan ka dah menyebabkan hati kawan-kawan kita tersentuh.. percaya atau tidak cuba lah buat begitu.. reaksi mereka mesti terdiam sejenak ....

Baru-baru ni ja, aku lah mangsanya ....mangsa kepada soalan-soalan sensitif yang sengaja dibangkitkan... huhuhuhuhu,..aiyooooo hai..acik tak leh nak jawab ... " doakan je lah yang terbaik untuk acik ya"..aminn.jauh kat sudut hati aku ni,.. saya tengah usaha lah ni..terima kasih kerana ambil berat ... semoga diri kalian begitu juga.. semoga kebahagiaan sentiasa mengelilingi kalian, amin..

Bukan ka setiap pertanyaan tu "kadang-kadang" sukar untuk diterima..... kita kena ingat tu.. buat nya masa tengah kita tanya.... depa baruja putus kasih....putus tunang, putus lah apa-apanya..putus dengan owang tersayang.. tak ka hiba owang tu..sian depa taw..! seeloknya minta izin dulu...barulah manis kan.. ikut peraturan.. barulah senang hati kawan tu.. ni tak..tanya macam reporter ..amboi!!!!!1laser plak tu..huhuhuhh...

Cubalah tanya berhemah sikit, mesti owang tu senyum ja nak cerita...minta maaf ya, ni adalah luahan saya .. dan apa yang saya rasa mungkin tak sama dengan apa yang kalian rasa.. ibarat potongan lagu ni "kita berdua jauh berbeza , langit dan bumi tapi serasi "hhehehheeh.........tetiba plak kuar lagu ni...

Benang kait cantik apabila dipandang , benang emas lah katakan ... kan cantik dipandang orang , jika budi bahasa menjadi alas bila berbicara .. kan manis jika berdoa yang terbaik buat mereka, -
renung-renungkan ...

dan semasa entri ini ditulis, aku tersenyum puas... penuh ketenangan dan pengharapan...

- Ya Allah , permudahkanlah segala urusan kami seharian.. tunjukilah kami jalan yang lurus dan tenang tatkala kaki kami mula mengatur langkah..amin.

Sekarang ni dah masuk penghujung Mei 2011..cepatnya masa berlalu.. buat rakan-rakan yang bakal menamatkan zaman solo .. tahniah, hehehheh.. semoga kamu berdua diberkati hendakNya....


Permisi dahulu,





Monday, May 23, 2011

Tengok Nur Kasih dengan Nazren

Hari Sabtu yang lalu jalan-jalan kat terminal 1, ada artis Nur Kasih ..syiookkk..meriah..ramai orang... best lah dapat tengok artis... hehhehehhe

Tengok Nur Kasih dengan "my abang"..huuhhuhu.. layan je lah.. ingatkan dia tak minat...upanya minat ..layan je lah ...hahhahahah

Jalan cerita yang menarik, walaupun kami masuk lewat lebih kurang 30minit kerana menyelesaikan tanggungjawab dahulu.. yang wajib dahulu dilaksanakan... mula-mula kita akan di bawa melancong hahhahah..melancong weh... ke mana... adalah... tengok lah sendiri..den dah khobar dah... hahhahahahha salah satu tempatnya di Jordan............

Banyak nilai murni yang boleh di ambil untuk dijadikan panduan, tema kasih sayang masih lagi jadi kekuatan cerita tersebut..hubungan antara keluarga, suami isteri, ipar duai, rakan taulan dan yang akhir sekali ialah hubungan dengan Allah s.w.t...

Banyak sudut imbas kembali, bagi merungkai sebuah babak....

Lagu Tema Nur Kasih menjadi siulan ......


Best, tak rugi pon menonton... tataaaaa






Friday, May 20, 2011

Perginya Seorang Sahabat

Tepat pukul 1.30pagi , aku terima mesej daripada Cikgu Hassan.. mesej nya ringkas tetapi meninggalkan rasa sedih dihati..sesungguhnya ini lah ketentuan Pencipta kepada hambanya.. sampai masa kita akan menghadap yang Esa...hanya masa dan waktu sahaja yang belum kita ketahui...

Cikgu Hassan : Assalam..nak maklum Joy/Fauziah platun sarjan KRS kito telah meninggal dunio potang tadi kek bukit putus. doakan rohnya ditempatkan dalam golongan orang yang soleh. amin. beritahu kawan2 yo.

Reaksi aku , diam tak terkata.. Al-Fatihah... terus aku memanjat doa supaya rohnya dicucuri rahmat.. aminn.

Perginya seorang sahabat, kawan ,dan seorang akak.... Al-Fatihah..

# Telah ku maklumkan kepada semua kawan-kawan yang mengenali arwah..

Al-Fatihah...sekalung doa buat dirimu..



Wednesday, May 18, 2011

10 Rules For Being Human

1. You Will Receive A Body
- You may like it or hate it , but it will be yours for the entire period this time around.

2.You Will Learn Lessons

- You are enrolled in a full -time informal school called Life . Each day in this school , you will have the opportunity to learn lessons - you may like the lesson or think them irrelevant and stupid.

3. There Are No Mistakes, Only Lessons.
- There is a process of trial and error ; experimentation. The "failed" experiments are as much a part of the process as the experiment that ultimately "works".

4. A Lesson is Repeated Until It Is Learned.
- A lesson will be presented to you in various forms until you have learned it , When you have learned it, you can go on to the next lesson.

5. Learnig Lessons Does Not End
- There is no part of Life that does not contain its lessons. If you are alive , there are lessons to be learned.

6. " There " Is No Better Than "Here"
- When your "there" has become a "here" , you will simply obtain another "there" that will again look better than "here"

7. Others Are Merely Mirrors Of You.
- You cannot love or hate something about another person unless it reflects something you love or hate about yourself.

8. What You Make Of Your Life Is Up To You.
- You have all the toolls and resources you need. What you do with them is up to you. The choice is yours.

9. Your Answers Lie Inside You.
- The answers to Life's questions lie inside you. All you need to do is look, listen and trust.

10. You Will Forget All This .
- But, if you choose to, you can remeber it whenever you want.

Tuesday, May 17, 2011

Selamat Hari Guru , Terima Kasih Cikgu !

Hari ini adalah Hari Guru , Terima Kasih Cikgu!..ringkas tapi padat penuh makna yang tersirat..

Lebih kurang pukul 1.30petang , barulah berkesempatan hantar mesej kat beberapa orang cikgu yang tak pernah aku lupa .. sapa lagi kalau bukan Cikgu Amir dan Cikgu Hassan.. rindu kat cikgu.... disamping tu juga .. buat semua guru2 ku yang masih lagi tidak putus berhubung....

Mesej ku ringkas ja

Fara : Selamat Hari Guru, Terima Kasih Cikgu !
Cikgu Amir : TQ anakanda atas ucapan... Ayahanda amat2 hargainya..
Fara : Terima kasih :-) hehehehhehehe

Tak lama lepas tu hantar kat Cikgu Hassan plak,

Fara : Selamat Hari Guru , Terima Kasih Cikgu !
Cikgu Hassan : Trima kasih anak muridku yg baik hihi
Fara : Terima kasih cikgu :-) hehehe

Lepas tu hantar mesej kat Teacher Michelle .

Fara : Happy Teachers Day !..tqvm
Teacher Michelle :
hi darling , thank you very much , may god bless you (^_^)

ada lagi mesej daku kepada cecikgu ku...

Akhir kata ,

Selamat Hari Guru buat semua guru2 ku yang pernah mendidik daku..terima kasih cikgu!

Sekolah Keb. Bukit Rokan 73200 Gemencheh
Sekolah Men. Keb Bukit Rokan 73200 Gemencheh
Sekolah Men. Keb. Dato' Mohd Taha 73200 Gemencheh
Institut PLKP Pahang , 20500


Awet Muda

Awet muda.. semua orang nak jadi muda selalu kan walaupun umur dah menginjak dan bertambah dari satu anagka ke satu angka ...Kat bawah ni adalah sedikit tips untuk kekal awet muda..jum buat ....

Cara - cara :

1) Urutkan wajah anda dengan air dari bawah dagu hingga ke atas dahi diiringi selawat ke atas Nabi 3 kali
2) Gunakan jari Telunjuk kedua-dua belah tangan dan letakkan di bawah dagu . Pusingkan jari anda ke pipi, pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi.
3) Lakukan setiap pagi disusuli dengan minum air suam sebelum mengambil sarapan pagi. Perlu diingat , jangan sekali mengurut wajah anda dari atas ke bawah kerana ia akan mempercepatkan proses kedutan.
4) Sejurus bangun pagi baca doa , amalkan sebelum mandi pagi dan gosok gigi. Masukan air dalam mulut selama 10 saat dan selawat 3 kali dalam hati. Kemudian barulah menggosok gigi.

- Air liur pada awal pagi mengandungi enzim yang boleh menjadi penawar , kemudian barulah menggosok gigi.
- Baca Ayat 35 hingga 38 surah Al- Waqiah setiap kali mandi untuk curahan pertama , mulakan dari kepala.
- Setelah solat subuh , bacalah surah Yusuf kemudian minum tiga teguk air suam. Mudah-mudahan wajah kelihatan berseri dan awet muda.
- Setelah itu , lakukan senaman ringan . Hirup udara segar dari luar dan jalan tanpa memakai kasut di halaman yang berumput . Geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun.
- Amalkan memotog kuku atau rambut pada hari -hari baik iaitu isnin, khamis dan jumaat.
* Amalkan memotong dari telunjuk kanan sehingga kelingking jari kanan, seterusnya kelingking jari kiri ke ibu jari dan diakhiri dengan ibu jari kanan.

- Semasa berdandan pada waktu pagi baca selawat di kedua-dua telapak tangan dan rautkan ke muka beserta niat dalam hati supaya diindahkan wajah seperti wajah Nabi Yusuf A.S . Amalkan setiap pagi.

- Ketika makan , janganlah disulam dengan air.
- Minumlah setelah setengah jam selepas makan
- Rajin-rajinlah membaca Al-Quran dengan niat ikhlas kerana Allah
-Amalkan solat Tahajud.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Sentiasa tenang dan bersikap positif~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mulakan sesuatu urusan dengan nawaitu yang baik dan niat kerana Allah
Maafkan semua orang sebelum tidur.


Petikan dari : Artikel , iluvislam.com


Wednesday, May 11, 2011

Kembalikan Jika Terjumpa

Dah seminggu dah , botol air warna ungu aku hilang..tak tahu lah hilang kat mana... aku dah penat dah carik... seingat aku masa har selasa sebelum aku bersiap-siap untuk pulang dari pejabat..aku dan jinjing dah bekas air tu... lepas tu bila aku dah sampai umah ja... aku pon wat macam biasa ja lah..seolah-olah aku tiada benda yang tertinggal...ya ampun... lepas aku dah selesai solat dan kemas barang2 sebelum berangkat ke Pahang ... baru aku perasan yang bekas air aku tiada di atas meja berhadapan dengan katil aku..aarkhhh sudah... tak tentu arah aku di buatnya...aduiiiii.... puas aku mencarik kat dapur mana hilangnya ni...aiyoyoyooyoyoyoyo...............gelabah tahap kronik... aduii.. dah lah aku ni kuat minum air....mana ntah hilangnya.... habis satu koleh pejabat aku carik..tak jumpa... habis semua kedai aku p tanya.... tiada kata depa... what the ....... mana plak poie nya ni..aduiiiii...dan sampai sekarang, masih tak jupa lagi taw... kesian , apalah nasib ku~k

Outstation Bersama Rakan Setugas


Terbanglah Wahai Merpati Ku...bebaslah ...



Terbanglah ...



Best jalan2 cuci mata kat Pahang, walaupon sambil bekerja ...heheheh..seronok sangat melawat tempat orang.. best lah.. seronok sangat........ jumpa orang kampung yang baik hati, ramah tamah, pemurah dengan senyuman..mula-mula kami g ke Bentong, siap kerja di sana ...kami pon menuju ke Raub ...siap pulak di sana... kami terus ke Temerloh cari hotel untuk diinap..seronok sangat... Hotel Jelai... cantik,,,, selesa dan murah.. boleh lar......... bukan kami yang bayar ..company lah bayarkan.. hahahahhahah...sebab tu lah cakap murah.. kos murah ditanggung oleh company ..hahahhaha ..canggih gila hotel ia... hotel memanglah canggih ooik.. aiyoyooyoyoyo...lupo plak den ni.... hahahhahahah...

Paling best masa g Raub , dapat main2 ngan burung merpati..cantik2 belaka..jinak sangat........wawwwwwwwwwwww syoknya......lepas tu ke Jengka pulak ,,... singgah umah pelajar ..wawwwww... best ... nanti kami nak ke sana lagi...mendaki Gunung Senyum , ke Bukit Tinggi, Janda Baik..waw.. cantiknya...




Melepas Sudah

Semalam , aku dok belek-belek benda yang aku teringin nak beli.. bila aku dah kompom dah nak beli.. aku pon ringankan tangan ni... taip mesej kat inbox ..

Fara : saya nak beli yang ni,.. ada stok lagi tak ?
Nixa : dah habis lah Cik Fara, ramai orang beli dah...paten nya cantik..
Fara : emmmm, tak pa lah... sedihnya ... habis dah.......huhuhuhu

Macam tu lah lebih kurang bunyi perbualan kami semalam.. betul-betul sedih... benda yang aku nak beli tu dah di beli orang. Adooiyaiiiiiiiiiiii, melepas sudah... menyesal sangat...tunggu lama2....sekarang tengok..apa sudah jadik......~ hancur hati ku menjadi keping-keping .lalallalalalalalalalal

Kena lah tunggu kot ada paten yang lain,,, kot ada yang cantik kan... kot ada..... adoiiiiiiiiiiiiiyaiiiiiiii, melepas sudah...

Tuesday, May 10, 2011

Rahsia Surah Yaasin Ayat ke -58

Barangsiapa yang membaca YAASIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah tersebut "SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM" diulang sebanyak 7 kali untuk 7 niat baikmu, Insya Allah dengan izin Yang Maha Esa dan Maha Kuasa, semua hajatmu akan dikabulkan.
Jika boleh niatkan sebegini:

1) YA-ALLAH YA-RAHIM, ampunkan dosa-dosaku dan saudara-maraku
2) YA-ALLAH YA-RAHMAN, kurniakan aku isteri,suami, anak-anak yang soleh
dan mencintai islam
3) YA-ALLAH YA-RAZZAK, kurniakan aku rezeki yang berkat,kerja yang baik
dan berjaya didunia dan akhirat.
4) YA-ALLAH YA-JABBAR, makbulkan hajat penghantar maklumat yang aku
dapat ini
5) YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR, jauhkan aku dari sifat khianat dan munafiq
dan miskin
6) YA-ALLAH YA-WADUUD, kurniakan aku dan seluruh umat Muhammad yang
beriman kesihatan zahir batin
7) YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, makbulkanlah semua hajatku, dan
redhaikanlah aku.....amin.


Kawan -Kawan Aku Bakal Meninggalkan Zaman Solo

Cuti sekolah ja ramailah owang buat kenduri kan... kat kampung aku pun ramai gak yang akan buat majlis ...huuhuhuh... ni lagi satu kes plak... aku pun dapat gak undangan majlis kenduri kawan2 ..adoiiiyaii...ramainya kawan aku nak di ijab kabulkan hujung bulan ni..........manggggggggggg aiiiiiiiiiiiiiiiii, banyaknya kad sampai kat opiz... banyak gila....... berderat2 plak tu majlisnya...syukur, owang nak jemput pergi makan free lah .... hehehheheh... tapi, semuanya jejauh...macam mana nak g nya............

Mula -mula kenduri umah
-Dahlia - 15hb Mei 2011
-Nurul Halina & Fairus - 21hb Mei 2011
-Faezam & Nurul Adlina - 29hb Mei 2011
-Lailatul Nazirah & Hazuan- 04hb Jun 2011
-Faradila Kamarin & Amir Hamzah Muhidi-04hb Jun 2011

Ni lah tarikh2 yang aku tahu setakat ni, dan aku telah dimaklumkan bahawa ada lagi kad yang bakal sampai dan maksudnya di sini, ramailah kawan aku yang bakal menamatkan zaman solo ...kihkih....semoga berbahagia hendaknya....

Malunya Saya

Percaya atau tidak, hari ni saya rasa malu yang teramat sangat...adooiiyaiii... dah lah dapat panggilan daripada Staff RHB ....adooiyai, tak sangka pulak..sebelum dia telefon dia dah tahu cerita tentang tajaan ..adooiyai..apalah nasib, aku hari ni..mintak maaf lah ya... adoiyai..hehhehehe...tergelak besar owang tu bila dengar aku bercerita...adoiyaiiiiiii..kihkihkih...tak pa lah, macam ni lah awak email kan ja surat tersebt kat saya ya..pada hal dalam hati...saya tak nak berurusan dengan awak..hahahhahah...poning lah den nanti,.. banyak na bank den nak berurusan... huhuhuuh..sian kat student t...untuk pengetahuan , Puan Siti Farah Diana tiada lah kat sini... yang ada hanya Cik Siti Farah Diana Razak ja.....huhuhuhu..apalah nasib aku...sesurat yang datang boleh lagi aku timbang dan rasa tuk terima ja panggilan tu..tapi kalau perbualan ni..adooiyaiii..tak berapa nak boleh terima lah ..huhuhuhuhu

Apalah daya ku, huuhuhuhuhu...