Jalan-Jalan Ke Kota Kinabalu ( Akhir)

Apabila jam alarm sudah memekik,segeralah aku bangun ....kerana pagi itu,aku sudah berniat untuk bersahur bersama Kak Nanis dan Abang Hanis,..kami bersahur untuk menjalankan puasa sunat ...pagi itu, Kak Nanis masak lauk gulai ikan kembung bersama bachang muda...sedap sungguh...memang selera aku makan...selepas ja bersahur,aku terus menunaikan solat subuh....barang -barang masih lagi belum dikemas...tiket pulang ke semenanjung pukul 10.55pagi...masa tu baru pukul 5.30pagi...

Terdetik jugak dalam hati, banyak jugak barang2 yang nak dibawa pulang ...huuuu..puas lah aku menjinjing jap lagi ni..desis hati aku,... tepat pukul 8.00pagi,aku dah siap dengan barang2 yang akan ku bawa pulang ke semenanjung..beg galas tekun aku check ,berzip ke tidak,dokumen perjalanan ada ke tiak semua,yang paling penting tiada barang yang tertinggal di rumah Kak Nanis,...huuhuhhuu..t mengagau aku nak p sana lagi,... hahhahahh....

Sebelum ke airport, kami ke Pasar Gaya dulu,. carik kain batik ,..Kain Batik Ayu,... sib bek jumpa kain batik tu .maaf ya mak andah, itu sahaja yang fara jumpa,... yang paling banyak ada ...kain batik 3 serangkai...huuhhuhu...tepat pukul 9.30pagi,kami pun menuju ke airport, siap2 tuk check -in...syukur, beg tak mlebihi had... boleh lagi sumbat barang... lebih kurang pukul 10.15pagi,aku pun siap sedia tuk pass boarding,.. tataaaa Kak Nanis, terima kasih bawak p jenjalan ya..t fara nak datang lagi ya... hehhehheh

Selepas 2jam lebih berlalu, aku pun sampailah di LCCT... sampai ja aku pun meluru lah mencari beg dari kargo,..tunggu punya tunggu,... apsal beg aku ni tak lalu lagi ni,..huhuhuhu....upanya beg yang aku sangka bukan beg aku ..adalah beg aku sebenarnya........huuuuu,boleh plak aku tak perasan...hahhahahha,wat muka selamba je lah aku....beg tu boleh aku biarkan berlalu begitu sahaja,sampai di huujung line,baru aku perasan ........ehhhhhhhhhh,itulah beg aku...whohwwwoohooooo...... sib bek tak do orang nampak,... setel ja,aku pun p lah menuju ke pintu luar,..hehehheh,,saya nampak dia.. heheh setianya dia menunggu saya .... tolong pikul beg,..beratlah..... pintaku,...

Sampai ja di ruang legar, mata aku ni tak henti2 memandang kat mamat sorang ni,... aku cam tang muka dia...tang rambut dia... memang aku cam... Si Abang Nas Rambut Ketak,... hahhahah,selamba je si Dia ... bertegur sapa.. sib bek orang tu okay ja,ramah lagi...siap tanya lagi..baru balik daripada ni?...hehhehehe,..aku senyum je lah,.. jawapan yang diperlukan sudah pun dijawab oleh si Dia...selamat tinggal Abang Nas Rambut Ketak....

~ Sesungguhnya , pengalaman yang aku dapat selama aku kembara di KK amat bermakna sekali, walaupun pergi seorang diri..... selamat tinggal KK,. Jumpa Lagi....


Tinggi tinggi Gunung Kinabalu
Tinggi lagi sayang sama kamu
biru biru hujung kinabalu tengok dari jauh
hati saya rindu…

Kinabalu dekat di kundasang
banyak sayur bulih pilih pilih
apa guna pergi luar negeri naik kinabalu
hati saya rindu….

sumandak sumandak pun ramai menunggu
menari-nari lenggang sumayau
sekali melihat melepak kulitnya
saya jatuh cinta….

saya sayang sayang kinabalu
kaamatan pesta bulan lima
sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu….

Kinabalu dekat di kundasang
banyak sayur bulih pilih pilih
apa guna pergi luar negeri naik kinabalu
hati saya rindu….

sumandak sumandak pun ramai menunggu
menari-nari lenggang sumayau
sekali melihat melepak kulitnya
saya jatuh cinta….

saya sayang sayang kinabalu
kaamatan pesta bulan lima
sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu….

sayang sayang kita pergi tamu jalan tamparuli
hati saya rindu….



No comments

Terima kasih !