Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Friday, July 22, 2011

Jalan-Jalan Ke Kota Kinabalu ( Bahagian 2 )

Okay-okay aku sambung balik, masuk ja hari ke-2 bersamaan 15hb Julai 2011 .... tepat pukul 5.00pagi ja aku dah bangun solat subuh,.. lepas solat bagai semua..mata aku ni tak leh lelap dah.. aku pun duk lah kat balkoni umah Kak Nanis,.. dingin nya ku rasakan... tenang dan damai pagi ni... sekejap-kejap aku g menjengah kat dapur tolong apa yang patut,..sebab pagi tu Kak Nanis masak Laksa Penang,... sedap gak..aku pun duk tolonglah hiris timun , bersihkan taugeh,dan daun salad dihiris halus-halus...bab-bab sayur bagi ja kat aku..gerenti habis aku telan..hahhahahha...

Lebih kurang pukul 9.00pagi, kami pun meneruskan perjalanan ke Muzium Sabah, jaraknya dari rumah Kak Nanis ke tempat tu mengambil masa satu setengah jam.. sampai ke Penampang aku jalan.. sib bek tak masuk ka Beaufort..hahhahahah... lotih kaki den ni arrr,... hohoho,.tapi best tengok tempat orang .........

Sampai ja muzium Sabah, syok gila .. ada bakul besar sangat kat luar..alaa..macam replika lah.. memang bosar bonar lah bakul tu..tak terbawak kek bahu den ni do.... huhuuhh,.. habis ja kami melawat Muzium Sabah, kami menuju plak ka Tanjung Aru,..cantik pantai nya, pasir yang memutih, luas lagi permai.... terbentang laut nan indah.. burung-burung bertebangan di angkasa,... sayup-sayup terdengar ombak membelah pantai..aku pun duk lah membawa diri ke pesisir pantai,.. luasnya... Lepas p Tanjung Aru , kami p kat Universiti Malaysia Sabah,p tengok muzium marin... kat kawasan kampus eh ada pantai weh.. humaaaaaaaaaaaannggggai..memang cantik..puas den bergambar sakan,.. sompek lah den main mato ngan student kot ghaso eh ...student tu tongah memancing,..eden pun poie lah duk meninjau baldi eh..ado lah sekor dua ekor ikan.. ikan apo den tak tahu..susah nak cam.. (padahal tak tahu namo eh ) kek situ siap ada jeti lagi, ghaso eh tu untuk kemudahan pelajar di UMS kot..memnag best lah,..bosar gak kawasan eh,... eden ni plak dok lah mesej junior den yang belajar kat sini..upa eh..dia tak dok ..kobar eh poie kingfisher,.. angkuh eh kat situ diam eh,.. lau lah den tahu ,,maun den singgah jap kat kingfisher tu,.. sobab eh..nak keluar dari situ den lalu tompek tu... emm,,ekau balas lambat,.. den dah kuar dah..hahhahahahha

Jam sudah hampir menunjukan waktu Asar, kami pun menuju ke Masjid Negeri Sabah, cantik juga masjidnya, dikawal rapi ,semua kelengkapan solat dijaga dan disusun rapi ... kami pun tanpa berlengah terus menunaian kewajipan... lebih kurang pukul 6.00petang kami terus menuju ke Pasar Kampung Air ,... untuk membeli barangan yang telah ditempah,.. aku plak sibuk membeli cenderamata tuk diri sendiri, keluarga, dan kawan-kawan sepejabat... puas aku dok membelek,..apa nka bagi ni... sudahnya.. itu je lah yang aku jumpa....

Sehari suntuk berjalan, betul-betul tak larat ..penat berjalan lah katakan,..serius den cakap..p Sabah kalu setakat poie 3 hari memang tak cukup,.. elok eh poie seminggu,.. semuo tompek dapat p lawat....hohooh.... terasa lotih ehhh...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih !