Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Thursday, July 21, 2011

Jalan-Jalan Ke Kota Kinabalu ( Bahagian 1 )

15hb Julai 2011, tepat pukul 4.45petang..aku dah selamat mendarat di Lapangan Terbang Kota Kinabalu, kedatangan aku disambut dengan hujan renyai-renyai... sampai ja di Imigresen,kena ambil pas lawatan sosial.. keluar ja aku dah nampak dah..sepupu ku Kakak Nanis n Abang Hanis... kami terus menuju ke Pasar Filipina,tak silap nama kampung tu Kampung Air ..macam tu lah nama kampung eh,..kalau tak silap aku lah..hahahhahah..sampai ja kampung tu, aku terus menunaikan solat ....

Selesai ja semua urusan, aku terus ikut belakang Kak Nanis g melawat pasar kat situ,..best betol pasarnya..ikan2, sayur2 buah2an murah-murah belaka.... pakatlah aku ni duk jauh di semenanjung..kalau tak ada aku angkut berbakuk-bakul..ahahahhaha....petang semakin hampir melabuhkan tirainya,..malam pula tidak sabar-sabar untuk menampakan dirinya...aku semkain keletihan,tidak bermaya..adoiyaiiii..penat sungguh ku rasakan... sampai ja di kedai jualan manik mutiara..aku dah gelabah,,, ada aku beli barang hari ini, dan esoknya pula aku balik semenanjung ni.....ahhahaha...jalan satu hari ja kat KK..ahahhahah...sudahnya , langkah kami terhenti di kedai kakak Sabah ni, murah gak mutiara kat tempat dia .mata aku duk meliar lagi memandang keluar,.. cantiknya alam ini, berlatarkan laut dihadapan ku..indahnya alam ini, tenang kurasakan....

Sesudah penat berjalan, aku pun pergilah ke Jesselton,.. tempat ini jadik tempat sejarah .. kami ke sini untuk makan malam di Restoran Ibu..makanan yang kami order biasa-biasa ja , sedap gak,.. selepas makan..kami terus menuju ke Pengkalan Tentera Laut Di Raja Malaysia,. di dalam pengkalan ini ialah tempat tinggal Kak Nanis ... mestilah duk pengkalan..dah suaminya kerja tentera laut, belayar aja... sampai ja dalam pengkalan tu , mata aku
tertancap dengan kapal-kapal dari Lumut, Kedah ....rupanya kapal-kapal tu sedang membuat latihan ...patutlah anak-anak kapal berdiri teguh di setiap jalan bagi pengecaman ..hohoohohohohohooh,meriah betul kat sini....kejap-kejap tabik ,kejap2 tabik,..aku yang dok kat belakang ni, kembang kempis hidung ,tengok gelagat depa ni... muka ala-ala macam cina,....sepet-sepet aja upanya..hehhehehehe.....

Sudah-sudah, masa untuk tidur lah...dah penat dah ..mata dah letih, esok pepagi lagi nak jalan lagi..jam sudah menunjukan pukul 12.00am,... subuh akan masuk lebih kurang pukul 4.45am.. ..


No comments:

Post a Comment

Terima kasih !