Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Wednesday, September 28, 2011

Nak Belajar ka Nak Mengorat Ni

Meh-meh sini , aku sambung balik cerita... masa peringkat permulaan perkenalan kami ... aku dengan dia ni tak banyak bertegur pun.. kalau jumpa atau terserempak hanya senyuman nipis ku berikan... masa tu muka aku memang berlagak gila, dah lah sombong muka plak ketat..tak dinafikankan, kalau ada orang yang pernah berkata-kata tengtang siapa diri aku yang sebenarnya aku tak kisah pun.. sebabnya kebanyakkan kawan-kawan yang aku pernah kenali mereka juga berkata perkara yang sama... ahhhh ko fara, pertama kali aku tengok ko ... prghhhh minah ni sombong gila, kihkihhh..tetapi bila mereka dah kenal dan rapat dengan aku ..barulah mereka tahu watak diri aku yang sebenarnya...

Mesti si dia pun pernah rasa begitu kan, minah ni memang berlagak betul... kihkihkih... tapi paling best ..perkenalan tu kekal sampai ke hari ni... memang tak sangka kan... kejap benar masa berlalu... rasa baru macam semalam ja kenal dia... ingat lagi masa 18hb Julai 2009... masa tu hari lahir aku yang ke berapa ekkk... tetiba ja aku tak ingat ..hehehhe.... kami g menonton wayang kat JJ tengok cerita Harry Potter.. best gak ceritanya.. kalau nak tahu tu lah kali ke dua aku masuk panggung.. hahahhahah..kali pertama aku g ngan As..masa tu aku duk Puchong Perdana..dia ajak aku p tengok cerita Nana Tanjung kat IOI Mall Puchong..aku suka lepak sana.. best ja.. tak ramai orang... senang aku nak berlegar... sampai sekarang aku tak tahu As pergi mana...huhuuhhu, terputus hubungan..

Selepas habis menonton, kami pun cepat2 tuk pulang... asrama aku ni plak tutup tepat-tepat pukul 11.00malam... kelam kabut lah aku jalan.... sampai ja kat asrama.. si dia menghulurkan aku hadiah berisi kerongsang putih... cantik sangat... aku pun senyum ja lah .. terima kasih... dia pun senyum ja... sampai ja bilik, erkkk.. member2 aku belum tidur lagi... depa dok nunggu aku.. sebok nak tanya itu nak tanya ini...aku pun cerita lah ...hehhehe... pelik betol... kalau nak tahu aku tak suka sebenarnya dengan pelajar TNP..kihkih.. tak tahu lah kenapa... dan masa tu plak.. aku baru ja putus cinta.... huuhhuhu..susah kot nak terima mana-mana lelaki ..setakat kawan tu boleh lah... dan si dia pun tahu aku memerlukan sedikit ruang dan waktu... biarlan masa yang menentukan... jodoh ajal maut semua ditangan Tuhan.. tu ja yang dapat aku katakan...

Lebih kurang 1bulan berlalu, perkenalan kami semakin mesra... pantang ada masa ..kami akan dok bertangged, berfrenster, berym... dan pantang ja bilik ICT tu tak da orang...muka-muka kamilah yang ada kat dalam tu... alasan nak siapkan buku laporan praktikal..wahahahhaha..upanya lain kerjanya... paling tak boleh dilupakan tarikh 29hb Ogos 2009.. tarikh tu lah kami telah declare .....hehhehehhe tarikh tu jugak tarikh lahir cikgu Amir @ ayahanda... tarikh tu memang aku ingat sampai bila -bila....

Syukur Alhamdulillah, sampai ke hari ini.. kami masih lagi kekal .. menjaga hubungan ini sampai ke destinasi semoga dipermudahkan hendaknya ...





Tuesday, September 20, 2011

Nak Belajar ka Nak Mengorat Ni ( 1 )

Seingat aku lah kan, pada bulan Jun 2008 aku masih lagi bergelar pelajar, tapi masa tu digelar sebagai pelajar praktikal ..tempat praktikal aku tu tak jauh dan tak dekat , camana tu ek... sendiri mahu ingat lah..kalau dah susah aku nak ulang alik balik kampung tu maksudnya jauh lah ..hadoiiiiyaii..hehee..masa praktikal mestilah ada kisah yang panjang kan barulah ceria hidup ..hahhahah,.. kerja aku cukup senang, bantu apa yang patut ja....al-maklumlah pelajar praktikal lah katakan... masuk pejabat pukul 8.00pagi dan balik pukul 5.00petang... ehhh, itu kalau hari jumaat ..kalau isnin hingga khamis baliknya pukul 5.15petang...malamnya pulak, kerja aku biasalah... menulis entri dalam buku laporan..bosan wehhh, malas nya weh... huuhuhuhhu...buat aja lah ..huhuhuhu

Tapi aku ni beruntung sikit lah, sikit je lah pun..hehehhe... sebabnya aku dapat buat praktikal dengan member2 baik aku semua... dasat sungguh semua dapat tempat yang sama .. bezanya kami ditempat kan di jabatan yang berbeza.. huuhuhhu,..tapi tak pa..itu cuma sekejap ... hahahhahah...

Tinggalkan sekejap bab kawan-kawan aku ni,..meh aku cerita tentang kejadian yang luar biasa tetapi biasa berlaku di mana-mana tempat sekali pun..jika itu sudah tertulis ..wahahaahahhah..kejadahnya lah plak... memandangkan aku ni dihantar dibahagian akaun dan tajaan.. jadiknya kerja aku ni memang sentiasa berurusan dengan pelajar jika khidmat aku diperlukan..jika sebaliknya aku duduk rehat je lah ..kihkihkihkihhh... sambil duduk goyang kaki sambil memandang ke pintu luar .... bukan luar sangat pun.. huuhhuhuhu... pintu yang pelajar sering gunakan untuk berurusan dengan pendaftar dan unit rekod... dan pada saat itu lah..terjadiknya suatu pertemuan yang tak disangka....memang tak sangka .. sampai lah sekarang ni..aku rasa macam dalam mimpi ja ..

Pada masa tu... tengah musim program jangka pendek ... khas untuk golongan graduan, belia dan pekerja yang diberhentikan kerja... ntah macam mana plak, sedang aku duduk -duduk...tetiba muncul lah seorang jejaka ... sebelum tu serius sangat-sangat,.nama dia aku tak tahu dan aku tak nak kenal pun siapa dia ..hahahhaha..berlagak gila ko fara... alaaaaa... aku buat muka sombong tahap kronik.. memang kronik lah masa tu... aku pun keluar lah , ye kenapa ...sapa aku.. si jejaka tu pun balas sapaan ku..'akak, saya nak jumpa owang yang handle TNP ni boleh? ..macam tu lah ayat dia... yang aku ingat sampai sekarang perkataan akak tu.. akakkkkkkkk..sambil aku pandang tepat kat muka dia n senyum sinis .. kejap ya , balas ku..terhegeh2 lah aku jalan g jumpa Kak Nani..sebab program tu dia yang handle.. aku pun bawak lah si jejaka tu p jumpa Kak Nani... dan aku pun terus lah berlalu ..sambung balik duduk -duduk ...kihkihkihhhh...

Aku pun buatlah kerja macam biasa, masuk pejabat macam biasa, balik pun macam biasa je lah..dan ada kalanya luar biasa tapi tak bapa nak pelik pun..wahahahaha...... sepanjang aku dan kawan2 menghabiskan masa di Seremban, waktu kami banyak diluangkan duduk bersantai di City Park Seremban 2...tengok ikan, tengok orang, tengok orang tengok ikan ..jalan-jalan pusing satu park...huuhuhuhuh... ada lah satu malam tu,... ntah macam mana teringin sangat nak naik buai ..kami pun cuba-cubalah naik...tak sampai 10minit ..lagi jauh dah dengar suara orang terjerit2..heiiii...jangan naik buai tu.buai tu untuk budak kecik ja... hhuuhhu..hahhahah sambil tersipu-sipu kami pun turun lah ..hahahhaha... dan memandangkan jam sudah pun menunjukan pukul 9malam.. cecepatlah kami mengatur langkah tuk pulang ke asrama...huuuhhu.. asrama lagi .. bohsan...

...dan apabila aku dikehendaki kerja luar..perkhhhh..memag tak best langsung..memandangkan masa tu.. syarikat ada buat program..terpaksalah kami mengikuti program yang diarahkan ..masa tu program tu tentang pameran kerjaya bertempat di Rembau... dan pada ketika itu lah aku mula mengenali si dia dengan lebih rapat lagi... dan pada hari itu juga lah si dia kehilangan kad pengenalan dan pada hari itulah si dia mula memikirkan masa depan hahahahahah,... mula mendaftar sebagai pengundi ..kihkihkihhh... kesian dia... macam-macam...

Tinggalkan kejap cerita di Rembau, meh sambung balik cerita yang berlaku di Seremban pulak...hehehehhe.... ada lah satu petang tu ..... tak ingat pukul berapa..yang pasti hari tu adalah hari cuti ..hehehhehe, masa tu aku tinggal seorang ja kat asrama... Kak Ejan g jalan-jalan kat JJ, Faradila plak balik kampung..si Dila plak keluar p umah makcik dia ... hehehehheh.. tetiba telefon ku berbunyi heheehhehehe... si dia ajak g citypark..apa lagi .. orang dah ajak.. nak aja lah.. kahkahkah... masa tu .. kami berdua ja ..g jalan-jalan kat Citypark..seronok gak dengar dia cerita ... cerita masa zaman budak-budak .. indah kan masa tu..ceritera yang pelbagai.. penuh dengan hilai tawa..hehehhe


Wednesday, September 7, 2011

Saya Ni Pemalu

Percaya atau tak itu adalah sifat aku yang sebenarnya, tak kisahlah kalau hampa semua nak cakap aku sombong ka berlagak ka apa ka,... mintak maaf aku ni pemalu sangat..diam je lebih baik bagi aku..diam seketika..hahhahaha.. bila aku tengok keadaan dah menjadi semakin riuh baru aku masuk menempel ..kihkihkih.... emmm, hari ni dah raya ke9, syukur Alhamdulillah,, sekejap je kan..masa raya ke 6 ritu, aku dah dirisik... abang cinta ku dah datang bersama keluarganya... masa merisik ni, biarlah 2 2 pihak mengenali antara satu sama lain..supaya tidak timbul apa-apa perasaan di kemudian hari..syukur Alhamdulillah,..nampak gayanya ada persefahaman...

Cincin di jari dah pun tersarung menandakan diri ni dah ada yang bertanya tuk mengikat janji perhubungan...hehe, tak boleh nak cerita lelebih ,,,benda belum pasti.. biarlah seketika...

- Ya Allah permudahkanlah segala urusan ku, aminn