Masanya Hampir Tiba

Hari ni dah sepuluh hari kita berada di bulan Oktober 2011... masih berbaki 32hari lagi tuk majlis kenduri kat umah... satu hapa pon belum sempurna lagi... memandangkan aku belum lagi pulang ke kampung..persiapan yang perlu dilakukan hanyalah berkisarkan kepada hal2 hantaran sahaja... huhuhuhu, aku tak tahu lah ... nak kata aku ni tak risau tipu lah plak.. nak kata aku tak eksited lagi lah aku tipu..kekekekkek... dalam hati ni duk dag dig dugg aja... humanggaaaaiii...

Masuk hari ni sahaja, cuti aku masih lagi belum diluluskan lagi, seingat aku lah .. borang cuti aku tu aku hantar selepas naik cuti raya Aidilfitri..kelassssssss ko Jah~..eksited betol ko Jah ..bukan eksited..memang dah tabiat aku suka mohon cuti awal22..nanti senang.. dan sampai sekarang cuti aku masih lagi berada dalam pemerhatian..erkkk pemerhatian.. bukan.... dalam bilik BB..huuhuhuhhhhhhhhhuhuhuu..... hari tu BB kata cuti dah lulus, but now... form tu masih tak dapat lagi... hadoiiiiiii,,gelisah bukan kepalang aku dibuatnya... cukup sudah satu bulan 3 minggu sudah aku hantar form cuti.. aaaaaaaaaaa.....

Berbalik kepada persiapan yang tak sempurna lagi..hhhuhu boleh plak gitu,,, warna set hantaran sudah pun ditetapkan... barang2 hantaran sudah pon lengkap dibeli... baju tunang masih lagi dijahit oleh tukang jahit ku...bercakap tentang baju tunang ni... ingin aku kongsikan beberapa cerita yang pada pandangan aku agak lucu juga ..hahhahahah... untuk pengetahuan.. tema yang aku idamkan adalah putih + merah jambu...warna peberet aku ni...sebenarnya aku dah berangan nak buat tema gitu..memang minat warna tersebut..tetapi ku terpaksa lupakan hasrat ku .. huhuhuhu..tetapi warna hantaran daripad apihak lelaki tetap warna itu..hehheheheheh...sukanyaaaa...nak jugak ya.... hahahahhah

Memandang kan pada hari raya pertama, kami sekeluarga bertandang ke rumah atuk di Bukit Rokan, cerita ku dengan sepupu ku banyak berkisar tentang baju yang dibeli olehnya semasa kakak sepupu ku bertunang tahun lepas... okay,,, sedang kami asyik bersembang.. tetiba mak andah ku menyapa ku..kakak nak beli ka baju tunang.. tak payahlah... mak candah sponsor, t naju tu leh simpan wat kenangan...... huhhh.. sponsor tak payah lah mak andah... huhuu gusar ku....takut menyusahkan... itu niat ku seboleh2 menolak ..sudahnya.. aku tewas jugak .. aku kata okay lah... mak andah temanya putih ya... akak nak yang sesimple ja.. tak nak yang over sangat..hehehhehe ringkas sahaja pinta ku... mak andah kata ..okay mak andah belikan.... lepas raya t... balas ku lagi,, bila beli baju kain putih t nak tambah manik ja kat tangan letak warna pink ..cantik t .. .... bersemangat aku cerita....

Selepas sebulan raya, sepupu ku telefon ...katanya mak ada kat Nilai sekarang ni.. beli baju akak ..haaaaaaaaaa..sampai ke Nilai ..huhuuhuh,,, t akak amek baju kat Rokan lah.... okay,,,, minggu tu jugak aku dan si dia balik ke rokan... hehehhe.... dalam hati ni dag dig duggg..camana lah upa baju aku nanti ehhh.... huhuhuh... sampai ja kat Rokan.. ada atuk, sepupu ku, pak andah, dan pak chiekkk... aiyooooooo......

Huhhhh,, ni lah baju akak .. huhh.. dalam hati aku.. nak ketawa pon ada jugak sebenarnya... ternyata.. tekaan ku silap.. huuhuh,, teryata baju yang dibeli oleh mak andah ku lebih advance lagi daripada apa yang aku perkata kan... bajunya warna silver.. penuh rambu ramba..eehhh macam lagu Rohana Jalil ja.. alaaaaaaa, yang ada sebut rambu ramba..serius aku tahu yang tu sahaja ..wakaakakaaaaa...... lantas ku katakan kepada mak andah... terima kasih mak andah.... dalam kepala aku ligat memikirkan camana ya upa aku t bila pakai baju ni..huhuuhuh.... sebenarnya aku ni tak pernah mencuba benda baru... termasuklah berfeseyen luar biasa tetapi masih lagi mengikut batasan... ai malu taw... huuhuhhuh... kata si dia cantik nya baju... tapi kita kena beli kain satin putih ni ... t pakai putih silver ya... pinta ku.... sememangnya si dia memang mengharapkan daku memakai warna putih semasa majlis berlangsung nanti.... syukur .. tema tak lari daripada apa yang dia kehendaki... seboleh2 mahu melihat ku memakai baju warna putih.... senyum aku tatkala dia berkata begitu.. kita carik kain warna putih mutiara ya.. okay.... semuanya ku serahkan sahaja kepada si dia.. ... setelah menjamu selera mee hoon goreng yang dimasak oleh mak andah ku... kami berdua pun mengatur langkah tuk pulang ke Seremban.... ye lah.. nak hantar aku balik plak..hhhhhhohohohoho...bas malam2 ni ado..tapi bahayo lahhh ..naik bas sensowang... uuuishhhhh....

Sebelum bertolak ke Seremban, aku nak ke Tampin dahulu..mencari kain satin warna putih... sampai sahaja di Nagoya.. si dia yang banyak memilih... ahhahahha... aku ni dah macam budak kecik dah... mengikut sahja katanya .. mengiya kan sahaja .... cantik bagi dia cantik lah bagi aku... sebenarnya..masa tu aku dah tak leh berfikir dah... hahhahahahha.... disebabkan kain yang berambu ramba..hahhahahhahahah..... sudahnya si dia memilih kain satin yang putih mutiara .. cantik juga semasa si dia buat padan warna dengan kain yang diberi oleh mak andah ku... senyum ja aku....

Memandangkan hari sudah menjangkau ke isyak, kami meneruskan perjalanan ke Seremban... emmmm.. jangan risau lah.. t dah siap jadi baju mesti cantik... mesti mak andah suka bila baju ni dipakai oleh anak buahnya.... emmm baiklah...... kata ku ringkas smabil melemparkan senyuman.. ... sampai ja di Seremban.. kami berdua terus menuju ke kedai makan.. lapar bebenor dah ni.... hehhehhhehh....


Selepas kejadian itu, aku masih lagi memikirkan keadaan majlis ku nanti..semoga semuanya berjalan seperti yang dirancangkan... semoga diberkati hendaknya ikatan kekeluargaan antara kami berdua..satukan kami ke jalan Mu,,ke jalan yang diredhai oleh Mu,... permudahkan segala urusan kami, perluaskan segala nikmat rezeki mu kepada hamba-hambaMu .... dan jadik kan lah kami dalam kalangan orang-orang yang sentiasa bersyukur dengan pemberian mu... Al-Hamdulillah..syukur nikmat...


~ Senyum dalam tangis dengan pemberian Mu,... syukur ALhamdulillah...

1 comment:

Terima kasih !