Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Thursday, July 12, 2012

Nak Jadi Novelis

Kadang - kadang hati ni rasa terpanggil untuk menulis semua kisah hidup  dan terus di buku kan menjadi sebuah novel. Hakikatnya , menulis buku  bukan lah sesuatu yang mudah.. ianya perlu digarap supaya cerita atau kisah yang ingin diceriterakan kembali akan menjadi sebuah kisah yang cukup meninggalkan kesan .

Menulis bukan mudah, seingat diri ini.. pesanan oleh Penulis terkemuka pada suatu seminar penulis muda pada 6 tahun dahulu masih tersemat di minda.. siapa yang tak kenal dengan penulis yang bernama Nisah Hj Haron, seorang peguam tetapi masanya banyak dengan menghasilkan novel yang digemari ramai terutamanya golongan hawa :)

Novel karya beliau yang laris di pasaran :-
1- Mencari Locus Standi
2- Tawarikh Cinta
3- Kembara Sastera dan banyak lagi

Rasa seronok sangat , dengan pencapaian beliau ..bayangkan sahaja.. novel karangan beliau memang mendapat perhatian di mata pembaca .. bestkan , sangat best.. waaaaaaaa.... nak macam  tu jugak lahhh...Tapi ,

Menjadi penulis memerlukan 4 langkah ,
1) Membaca



2) Membaca



3) Membaca dan



4) Membaca juga....



Itu lah yang dipesanya ,






Sekarang , terpulang kat diri sendiri .. bila nak mula ..huwaaaaaaaaa









Tetapkan tekad , fokus ....








walllahhhhh, B2B ...









Ya Allah semoga dipermudahkan segalanya ,





Senyum dalam tangis

No comments:

Post a Comment

Terima kasih !