Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Thursday, March 21, 2013

Cheq Maleih arr

Assalammualaikum.. dan salam satu Malaysia

Tetiba je ada Malaysia ek. Layankan aja .

Lama betul tak menulis kat sini. Sejak 2 - 3 bulan ni perasaan malas dan malas makin menjadi -jadi. Tak tahulah kenapa. Barangkali pembawakan budak agaknya. Oooopss,  sekarang ni C.Sal  sudah pon berbadan dua.InsyaaAllah , tak lama lagi bakal menimang cahaya mata.

Cepat benar masa berlalu, tup tup muncul dengan cerita sudah berbadan dua ek.  Rezeki . Dalam nak menghabiskan masa 2 - 3 bulan tu banyak jugak lah pengalaman baru yang C.Sal dapat. Alahan yang teruk sewaktu diawal kehamilan . Makan  je muntah balik, begitulah rutin seharian.. selera makan yang semakin berkurang ..kerja rumah semakin malas untuk dilaksanakan..hanya mahu tidur sahaja.

Okay lah, maleih arr nak menulih lagik..sok sok kita sambung lagi na..huhuuu

Wednesday, March 20, 2013

Sambungan Kisah 2 Buah Rumah Inap Di Hujung Kampung

Nak dijadikan cerita...
Masa pihak rombongan lelaki tiba untuk menjamu selera selepas majlis akad nikah ...hujan masih belum juga reda..makin lebat lihatnya....rata-rata yang cakap dengan aku..murah rezeki ko Farah dan suami nikah masa hujan lebat , aku pon senyum je lah :)

Selepas acara menjamu selera bagai.. aku pon bawalah pihak rombongan ke tempat penginapan diaorang...jauh plak aku rasa malam tu.. hujan turun lagi.. nak ke tempat inap tu maun gak 15 minit ,tapi aku rasa makan masa 3o minit gak gara-gara sebatang pokok tumbang yang menghalang perjalanan kami.. dugaanNya ....nak ketawa pon ada gak aku kat dalam kereta masa tuh... bayangkan lah.. semua kereta dah beratur kat belakang... aku , ayah dan sepupu aku dok jadi ketua dok depan..sampai ja simpang nak masuk ke rumah inap tu... alamak,..pokok tumbang dar...lagi lah gelabah aku..., terpaksa berundur cari jalan lain.. ikutlah jalan kampung yang simpang siur tu.. kecik dan gelap jalannya...

Sampai di rumah inap 1, aku pon teruslah keluar jumpa nek wok...berlalu lah kereta berikutnya ke rumah inap nombor 2 di hujung kampung lagilah jauh tempatnya...heheeee.. nak buat macam mana, dah homestaynya jejauh ..kat tengah-tengah hutan... tapi, bila bangun je pagi... kawasan sawah padi yang melata di nun sana sedang menghijau..tapi , masa tuh tak hijau dah.. kuning dah..hahaaaakk...


Hujan tak reda juga, jam dah menunjukan pukul 11lebih dah masa tu...dah selesai semua , aku pun berlalulah turun menunggu sepupu untuk dibawanya aku pulang ke homestay ...sampai je di homestay, acara untuk bergambar plak.. masa tu... nak dijadikan penyedap cerita..berlakulah blackout kat atas pelamin... mang aiii, baru je duduk.. dah gelap gelita... memang ujian betul lah ..hampir 15 minit gak lah... baru terang balik... dalam hati aku... apsal plak time ni lah nak blackout bagai ni...rupanya kat homestay memang selalu terjadi bila hujan turun.. fiusnya barangkali perlu di servis atau di tukar... sedikit sebanyak mengganggu juga kelancaran majlis...

Bila dah terang, barulah girang sikit hati aku...
Acara bergambar pun bermula..






Eh, tapi ini gambar sebelum akad nikah ya 



Tengah siap -siap sebelum acara akad nikah



Sebelum dipanggil ke ruang akad nikah


 

 Selepas Akad Nikah ~         Selepas bekalan elektrik berjaya disambung semula ~