Trip ke Teluk Cempedak, Kuantan.

Asslammualaikum.

Julai lepas  sempatlah kami  berkunjung ke Pantai Teluk Cempedak,Kuantan. Perjalanan yang memakan masa lebih kurang 3 jam lebih bergerak dari rumah di Tiang Dua melalui Bahau, Muazzam dan ke Kuantan. Perjalanan yang sangat lama melalui jalan sunyi dan gelap.. tapi tak terasa jauh pun memandangkan semuanya eksaikted nak berjalan dan main pasir.

Tepat jam 1.00am sampailah kami ke Teluk Cempedak dan terus mengambil kunci di guest house, check in kemaskan diri terus tidur untuk aktiviti esok pagi. 

Paginya plak terus bersiap, pulang kunci terus ke dataran dan sarapan di deretan kedai depan tempat letak kereta. Menu macam biasalah nasi lemak ada, mee kari ada,sup - sup pun ada. Kat dataran pun ada kedai fasfood MCdonald, starbuck berdepankan pemandangan pantai TC. Cantik je viewnya. Selain itu ada jugak deretan kedai yang menjual cenderamata.

Sampai je kat pantai subhanallah, masyallah cantiknya pemandangan.  Tenang je rasa kat situ.   Memang sangat-sangat cantik..air yan g membiru hijau, langit cerah


Jom kita layan gambar plak ya...


 
 





 

  

  



Cantikkan air membiru hijau dan pemandangan kat TC memang cantik. Tapi sayang, kitaorang tak sempat nak mandi - manda. Selepas berjalan - jalan di sekitar pantai kami pun mulakan perjalanan   melawat bandar Kuantan.


 

Sehingga berjumpa lagi TC. Sayonara.

No comments

Terima kasih !