Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Friday, April 15, 2011

Heading To Rembau Tomorrow


Esok,..apa ada dengan esok...esok jika tiada aral.. aku akan berangkat ke Rembau..semata-mata untuk mendaki Gunung Dato..tempat yang lama sudah ku tinggalkan.... apa yang ada kat situ....macam-macam ada...percaya atau tidak... Gunung Dato merupakan satu tempat yang sering dikunjungi oleh pendaki-pendaki gunung tidak kiralah..mereka datang dari arah selatan,timur ,utara atau barat..

Gunung ini merupakan satu destinasi pelancongan, baik gunung mahupun jeram di kaki gunung ini. Terletak di HUtan Lipur Gunung Datuk,Kota, Rembau. Perjalanan untuk ke sini kira-kira 21km dari Pekan Rembau dan 15 km dari Pekan Tampin..tapi esok gerak dari Seremban lah....uiishhh bapa km ni???

Seingat akulah, last naik gunung ni masa Darjah 5 ...ishhhh mana nak sama kan..itu jaman dulu kala...mesti banyak perubahan...makin cantik... jeram banyak petai lagi tak???hahahahahhha..bukan ka geng2 Muhammad,Azmil,Shuib,Yanti,Ila,Munirah,Aishah,Fendi,Azwan n lain2 syok ja makn petai hutan tu....sedap ...tak caya ..t sampai sana kita makan ya...kot ada lagi lah pokok petai tu... tinggi gak gunung ni...mula-mula ja kita akan bergerak dari Tugu Keris Hutan Lipur , semua pendaki termasuklah akuuuu wakakakakakakak perlu turun ke jeram dan trail bermula dari seberang sungai. Satu jambatan dibina bagi memudahkan pendaki kebanyakannya hampir 90darjah. Tali disediakan bagi memudahkan pendaki berpaut semasa pendakian.

Emmmmm main-main tarik tali...tak sabar rasanya nak g esok...mudah-mudahan berjaya dan selamat pergi esok..pergi dan pulang.. amin..


2 comments:

  1. tak aci la acik..gunung best2 smua acik nk g duluuu

    ReplyDelete
  2. acik kena lah pergi dulu...weeehaaaa...t acik bawak kamuuuu ya....

    ReplyDelete

Terima kasih !