Masih Di Sini..

My photo
Negeri Sembilan, Malaysia
~Girl in the Mirror~

Followers

Tuesday, April 16, 2013

Lega, Bila Sijil Nikah dan Kad Nikah Dah Selamat Diterima

Selamat pagi seantero Malaysia.

Masih berbaki lebih kurang 80 hari je lagi, kita nak menyambut Bulan Ramadhan . In syaa Allah , dengan iziNya ...

Seronok . Sambut puasa bertiga tahun ni . :)

Beraya plak , In syaa Allah .. bakal bertiga juga . :)

Baju raya ? Pakai je baju yang ada..

Persiapan raya ? OOoiiik Mak Cik.. Puasa ganti belom qada' lagi kan ?  Perlu  disegerakan  ;)




Masa panjang lagi, tinggalkan dulu bab di atas .







Sekarang ni masa untuk kita mengamati gambar yang comel di atas kad nikah tersebut ;)

Dalam hati, apsal  gambar ni plak masa aku bagi kat Majlis Agama Tampin ritu ..kihkihhh, tak pa lah.. comel jugak..huhuuuu

Punyalah berbulan nak tunggu siap kad nikah ni , sijil nikah dah selamat dah diterima 1 bulan lepas.

Memandangkan semalam, 15 hb April 2013  hari cuti umum bagi Negeri Melaka sempena Melaka Bandaraya Bersejarah .. sempatlah, menyinggah ke Tampin . Ingatkan kena bayar bila kita ambil kad nikah tu, rupanya percuma ja .

Warna kad berbeza. Diorang ni asyik tukar kaler ja..pasai pa ntah ? Bukan dulu, warna hijau ka ? La ni kaler putih sebagai kaler latar.. En.Suami kata, dulu kad nikah yang paling cantik Negeri Sembilan punya ..! La ni..? Ntah..

Tapi sekarang, macam biasa ja. Kehabisan idea kot ,

Bila dah ada kad nikah ni, senang jadiknya. Kehulu kehilir bawak je kad tu.Simpan dalam wallet, sebelum tu balut ngan plastik ..simpan kekemas ya .

Sijil nikah kami tak da lah besar sangat macam Negeri Johor.. bila tengok mak punya sijil nikah.. humanggaiii, apo bosar na ni mak ? ..jongkeh nak nyimpan eh ni..hahaaaaa, berlipat-lipat arr...

Johor lain , Negeri Sembilan lain.. prosedur lain-lain..Oookhhhh , balas aku..

Kalu nak diikutkan , Negeri Sembilan punya sijil nikah adalah besar macam sijil tamat sekolah ja, comey kan ? kecik ja, senang nak simpan. T nak limanet , simpan dalam fail.. sampai bebila berguna .



Lega, bila kedua-dua benda ni dah selesai :)



p/s: Kalau nak tengok macam mana rupa sijil nikah dan kad nikah bagi Negeri Sembilan .. boleh lah cari di Pak Google ;)


5 comments:

  1. sijil nikah johor yg skarang dah tak bape besar, tapi dah macam buku dah..ada beberapa keping muka surat..mungkin kena tukar nama jadi buku nikah..hehe..tp yg bestnye sume tulisan jawi.

    ReplyDelete
  2. nak tanya kad nikah datang pejabat terus amik atau call dulu tanya dah siap ke tak? lagi 1 gmbr bagi kita punya atau amik gmbr kat pejabat tu? TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf lambat balas, sebelum dating amik.. baik telefon dulu.. gambar? gambar kena bagi masa you hantar borang nikah... masa hantar borang dia mintak sekali gambar 2 - 2 pasangan

      Delete
  3. prosedur semua tempt sama je kan ?

    ReplyDelete

Terima kasih !