Skip to main content

Kawan -Kawan Aku Bakal Meninggalkan Zaman Solo

Cuti sekolah ja ramailah owang buat kenduri kan... kat kampung aku pun ramai gak yang akan buat majlis ...huuhuhuh... ni lagi satu kes plak... aku pun dapat gak undangan majlis kenduri kawan2 ..adoiiiyaii...ramainya kawan aku nak di ijab kabulkan hujung bulan ni..........manggggggggggg aiiiiiiiiiiiiiiiii, banyaknya kad sampai kat opiz... banyak gila....... berderat2 plak tu majlisnya...syukur, owang nak jemput pergi makan free lah .... hehehheheh... tapi, semuanya jejauh...macam mana nak g nya............

Mula -mula kenduri umah
-Dahlia - 15hb Mei 2011
-Nurul Halina & Fairus - 21hb Mei 2011
-Faezam & Nurul Adlina - 29hb Mei 2011
-Lailatul Nazirah & Hazuan- 04hb Jun 2011
-Faradila Kamarin & Amir Hamzah Muhidi-04hb Jun 2011

Ni lah tarikh2 yang aku tahu setakat ni, dan aku telah dimaklumkan bahawa ada lagi kad yang bakal sampai dan maksudnya di sini, ramailah kawan aku yang bakal menamatkan zaman solo ...kihkih....semoga berbahagia hendaknya....

Comments

  1. betul2..ramai kawan2 nk kawen..tpi aku pon bakal menyusul..hehehehe....minggu lepas pegi kenduri jiran..smua tnya bila lagi nak kawen.mak cik2 kat c2 kate deorng umur 25..dah ada 2 dah..aku pon jawab....tu orng zaman dulu..orng zaman sekarang 25 belajo lagi..ish2 menjawab sungguh aku..hehehe

    ReplyDelete
  2. emm, tu lah musim owang bertunang, berumahtangga kan..tak pa lah... kita punya masa belum sampai lagi..redha dan sabar ... pasti tiba jika sudah tertulis ..

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih !

Popular posts from this blog

Pengalaman Eryna Mendaftar di MRSM Serting 2026 ~

Assalamualaikum, Lamanya tak bersiaran kat sini. Sebulan dah Eryna masuk asrama. Pilihan Pertama: MRSM Serting MRSM Serting, Negeri Sembilan, merupakan pilihan pertama Eryna. Masa semak keputusan permohonan, rasa berserah je — dapat tak dapat belakang cerita. Yang pastinya PKSK tu memang mencabar. Banyak soalan algebra, mama pun pening! Hari Pendaftaran: 13 Januari 2026 Memandangkan ada 2 orang anak yang perlu diuruskan, kami bertolak dari Melaka lepas hantar anak-anak ke sekolah. Sampai di Serting lebih kurang jam 8.30 pagi. Dah penuh pelajar yang hadir untuk sesi pendaftaran. Kami pun menunggulah untuk serahkan borang yang diperlukan. Selesai urusan di kaunter pendaftaran, kami ke koperasi untuk bayar buku dan baju sukan. Urusan pagi tu lancar, walaupun masa tu memang berkejar-kejaran nak kemas barang yang dibawa ke asrama. Sambil mengemas bilik, sempat juga berkenalan dengan parent Form 1 yang lain. Kami jalan-jalan tengok sekitar sekolah, terutamanya asrama, surau dan dewan selera ...

Pisang Goreng Cheese vs Sambal Kicap ~ ~

Assalamualaikum... D ipendekkan cerita, minggu lepas kitaorang dok serbu gerai mak cik ni. Ingatkan, tak ramai orang.. berduyun2 gak orang beratur. kitaorang pon layankan je lah. Sebelum tu, pernah terbaca entri pisang goreng cheese ni di blog jiwa hamba. Kebetulan lalu kat situ, kitaorang pon terjebak sama. Hahaa Sangkaan Cik Sal, benda ni hanya pemes di Kota Kinabalu je... rupanya , kat sini lagi ramai yang "antu" pisang goreng tabur cheese. Hahaaaa, dah jadi macam satu fenomena dah kat sini. Kalau dulu pemes tang coconut shake, la ni pisang goreng cheese plak jadi tarikan. Tapi rasanya, benda ni dah menular ke semua tempat .  Cheese + coklat + strawberry Sebenarnya, pisang goreng ni biasa je kot, macam yang kita goreng kat rumah tu,  cuma yang istimewanya ia ditabur cheese  @ coklat @ strawberry , dan ia paling sedap dimakan bila masih panas2, kalau dah sejuk kejung... rasanya dok terbiar je kot...   Bagi Cik Sal i...

Bayou Lagoon Park Resort, Bukit Katil Melaka

Assalamualaikum... Pertama kali menjejakkan kaki ke Bayou , ahhhh ; jelesnya rasa tengok anak dan abahnya berendam dalam pool. Bukan main gondok lagi memasing dapat main air. Cik Sal tak da lah teruja sangat pon nak berendam, huhuu. Bila dah open gini, ada gak lah rasa segan sikit. Kalau ya beria sangat nak berendam, dok je lah dalam kolam ikan atuk kat belakang rumah nun kat Rokan sana, hahaaa, sekali menyelam leh tangkap ikan terus.. Itupon kalau nak berendam lah .. Hahaaa. Kitaorang sampai selepas zuhor. Time tu memang dah ramai oranglah.. Dapat plak hari cuti, cuti sekolah plak tu... berebut2 lah orang dok datang. Bawak anak2 dan keluarga . Tiket yang dikenakan RM 20.00 untuk dewasa, RM 10.00 untuk budak bawah 12 tahun dan,  percuma bagi budak yang ketinggiannya bawah 90cm. Harga tiket kira berpatutanlah, tempat mandi dan bermain pon selesa, sesuailah dengan bayaran yang dikenakan. Kitaorang pon sejak ada anak je rajin explore tempat2 macam ni, memandangkan Eryna p...