Skip to main content

Beralih Bulan



Hari silih berganti, kadang-kadang hati ni terpanggil untuk melatari semula diari lama yang telah aku biarkan sekian lama. Sudah sampai masanya untuk aku mencatatkan semula kisah semalam biar jadi kenangan...menghabiskan masa santai di waktu malam membuatkan aku jadik lebih kreatif dengan menyiapkan origami yang tak pernah siap, kakakkakaa.....

Mei dah nak berakhir, minggu terakhir Mei ni banyak perkara yang berlaku disekeliling aku . Seingat aku, yang paling best adalah hari dimana kawan sepejabat aku bergelar suami..aiceceeeee, Si Insan Kamil tu lah maksud aku. Sorang-sorang akan ikut jejak langkah Si Kamil, dan selepas ni Akak Zizi. Selepas 3 bulan kemudian giliran aku plak.

Bulan ni ja, kad jemputan yang aku dah berjaya terima ada 3 keping..bulan depan aku tak pasti..dan bulan -bulan akan datang sudah semestinya ia akan bertambah lagi..almaklumlah, musim cuti sekolah.mestilah ramai yang memilih untuk mengadakan majlis walimah.. Si Tinggi pun dengar khabarnya nak hantar kad , tapi belum sampai lagi...masih menunggu..Si Tinggi ni makin tinggi aku tengok, dan aku masih lagi comel..hhehahhaeahehehaehae..mula lah tu nak perasan ;)

Mei pergi Jun datang, 2 2 penting kalau tak pergi dan datang.. macam mana julai nak tiba pulak ek ;) hahhahahah, rasanya ni je lah kot yang aku dapat merepek sementara waktu rehat 1 jam ni...

p/s - Selamat Hari Lahir Mira - amacam best tak baju tidor tu ;)
        Selamat Hari Lahir Ema - buku tu best oooo, ko baca sampai habis taw
        Selamat Hari Lahir Kak Sarah @ Kak Jah - mesti terima dengan cara yang baik dan beradat taw kak
        Selamat Pengantin Baru Kamil , semoga kekal hingga ke alam syurga ..





Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Eryna Mendaftar di MRSM Serting 2026 ~

Assalamualaikum, Lamanya tak bersiaran kat sini. Sebulan dah Eryna masuk asrama. Pilihan Pertama: MRSM Serting MRSM Serting, Negeri Sembilan, merupakan pilihan pertama Eryna. Masa semak keputusan permohonan, rasa berserah je — dapat tak dapat belakang cerita. Yang pastinya PKSK tu memang mencabar. Banyak soalan algebra, mama pun pening! Hari Pendaftaran: 13 Januari 2026 Memandangkan ada 2 orang anak yang perlu diuruskan, kami bertolak dari Melaka lepas hantar anak-anak ke sekolah. Sampai di Serting lebih kurang jam 8.30 pagi. Dah penuh pelajar yang hadir untuk sesi pendaftaran. Kami pun menunggulah untuk serahkan borang yang diperlukan. Selesai urusan di kaunter pendaftaran, kami ke koperasi untuk bayar buku dan baju sukan. Urusan pagi tu lancar, walaupun masa tu memang berkejar-kejaran nak kemas barang yang dibawa ke asrama. Sambil mengemas bilik, sempat juga berkenalan dengan parent Form 1 yang lain. Kami jalan-jalan tengok sekitar sekolah, terutamanya asrama, surau dan dewan selera ...

Pisang Goreng Cheese vs Sambal Kicap ~ ~

Assalamualaikum... D ipendekkan cerita, minggu lepas kitaorang dok serbu gerai mak cik ni. Ingatkan, tak ramai orang.. berduyun2 gak orang beratur. kitaorang pon layankan je lah. Sebelum tu, pernah terbaca entri pisang goreng cheese ni di blog jiwa hamba. Kebetulan lalu kat situ, kitaorang pon terjebak sama. Hahaa Sangkaan Cik Sal, benda ni hanya pemes di Kota Kinabalu je... rupanya , kat sini lagi ramai yang "antu" pisang goreng tabur cheese. Hahaaaa, dah jadi macam satu fenomena dah kat sini. Kalau dulu pemes tang coconut shake, la ni pisang goreng cheese plak jadi tarikan. Tapi rasanya, benda ni dah menular ke semua tempat .  Cheese + coklat + strawberry Sebenarnya, pisang goreng ni biasa je kot, macam yang kita goreng kat rumah tu,  cuma yang istimewanya ia ditabur cheese  @ coklat @ strawberry , dan ia paling sedap dimakan bila masih panas2, kalau dah sejuk kejung... rasanya dok terbiar je kot...   Bagi Cik Sal i...

Bayou Lagoon Park Resort, Bukit Katil Melaka

Assalamualaikum... Pertama kali menjejakkan kaki ke Bayou , ahhhh ; jelesnya rasa tengok anak dan abahnya berendam dalam pool. Bukan main gondok lagi memasing dapat main air. Cik Sal tak da lah teruja sangat pon nak berendam, huhuu. Bila dah open gini, ada gak lah rasa segan sikit. Kalau ya beria sangat nak berendam, dok je lah dalam kolam ikan atuk kat belakang rumah nun kat Rokan sana, hahaaa, sekali menyelam leh tangkap ikan terus.. Itupon kalau nak berendam lah .. Hahaaa. Kitaorang sampai selepas zuhor. Time tu memang dah ramai oranglah.. Dapat plak hari cuti, cuti sekolah plak tu... berebut2 lah orang dok datang. Bawak anak2 dan keluarga . Tiket yang dikenakan RM 20.00 untuk dewasa, RM 10.00 untuk budak bawah 12 tahun dan,  percuma bagi budak yang ketinggiannya bawah 90cm. Harga tiket kira berpatutanlah, tempat mandi dan bermain pon selesa, sesuailah dengan bayaran yang dikenakan. Kitaorang pon sejak ada anak je rajin explore tempat2 macam ni, memandangkan Eryna p...